Halloween raid (0.5 version)

There may be errors, I apologize in advance.

Hello, I’m back to release another project of mine. It’s currently a demo version.
Like Mouse Dungeon of Emptiness, there’s not much of a storyline; the player simply wanders through levels and collects items. However, there have been some changes.

The inventory has expanded to 5 slots (don’t get too excited, you won’t get duplicates of items, and you can’t put items like armor or weapons in this slot, only food and consumables).

The items have also been changed.

Most importantly, a separate combat room is now dedicated to combat, using “rock, paper, scissors” mechanics (that is, strong attacks, precision attacks, and dodge).

Enemies that make you fat have been removed from this project (food is great for that).

Of course, there is art for this game from artists, so throughout the update, you will see not only fixes and improvements, but also new art (two such updates are planned).

Not all mechanics are implemented yet (the second-level weapon crafting system, artifacts, the defense system, there’s a lot of work to do). I will try to finish this game as soon as possible and release another project by the end of this year, scheduled for December 31st (artwork has been ordered and is in development).

The first boss is still difficult to defeat, but you can either try it or just get a feel for the project at this stage (thanks anyway)

WASD and mouse controls (point to buttons and click)


могут быть ошибки, заранее извиняюсь

доброго времени, я вернулся чтобы выпустить ещё один свой проект, на данный момент это демо версия
как и в Mouse dungeon of emptiness, сюжета особенно нету, игрок просто ходит по уровням, и собирает вещи, но произошли некоторые изменения

инвентарь вещей расширился до 5 слотов (сильно не радуйтесь, копии предметов вам не выпадет и такие вещи как броня или оружие вы не можете положить в этот слот, только еду и расходники)

вещи тоже были изменены.

самое главное, теперь для боя выделяется отдельная комната для боёв, используя в качестве механики боя “камень, ножницы, бумага” (то есть сильная атака, точная и уклонение)

враги делающие вас толстым были убраны из этого проекта (с этой задачей отлично справиться еда)

конечно же есть арты для этой игры от художников, по этому на протяжении обновления вы будете наблюдать не только исправление и улучшение, но и новые арты (таких обновлений запланировано 2)

ещё не все механики реализованы (система крафта оружия второго уровня, артефакты, система защиты, работы много) я постараюсь в кратчайшие сроки закончить с этой игрой и до конца этого года выпустить ещё один проект на 31 Декабря (арты заказаны и находиться на разработке)

первого босса пока сложно победить, вы можете как попытаться это сделать так и просто пощупать проект на данной стадии (в любом случае спасибо)

управление на WASD и мышью (наводитесь на кнопки и кликаете)


замечательные люди

https://vk.com/club223352538?from=groups


13 Likes

The character is cute, the gameover just being the game quitting made me think it was a bug at first but got to beat the 2nd boss and reach the duck. Hope to see more updates to it

3 Likes

the art is so cute! itd be nice if there was a way to know what items do and which weapons/armors are the best. im super excited to see more!!

3 Likes

In fact, I have a separate file attached to the game for this purpose (since this is a game made on Game Maker, if you press F1, the game will open a text document inside itself (it is not linked to a separate one, so its loss is not critical)) In the last game, I presented all the information, so if you had one of these questions “what?” or “что за нахуй?” you found the answers there

In this or the last update I will draw up such a document

1 Like

this game is cute but very glitchy and combat makes no sense. i cant get past the skeleton mage usually but when i do i see a duck make the text glitch and the game is softlocked

If you’re talking about exits from the game, these aren’t crashes (if a crash occurs, you’ll be shown a separate window with an error). Regarding the text, the thing is that creating two different image files isn’t convenient. It’s better to combine them into one file, then stop the animation on a specific image as an object (depending on the language you prefer). But I forgot to do this for the last text with the duck, which is why it just changes. This is a demo version. There’s nothing more to it for now, but I’m working on an update

2 Likes

Hi, the update is a bit late, but it includes the following:

  • Reduced enemy health (to 10)
  • Added an armor system (it’s no longer useless, but provides some protection)
  • Added new levels with new traps
  • Added a new enemy and boss
  • Weight now modifies attack and defense stats

Backup links have been updated, and a new version has been added to itch.io

I have an important notice: I have deemed this project inoperable (due to the complexity of the combat system, which requires taking into account the attack and defense stats of BOTH sides, the inventory imbalance and its bugs (I don’t understand why, but sometimes everything goes fine, and sometimes it gets “bored,” doing somersaults and breaking your neck), and bugs with the player’s health). This project is being put on hold, but don’t worry, as with the previous game (travel_game3). Artwork They simply move on to the next project if they fit the concept (in a way, this is even good; budgets will remain the same and there will be more content).

Thanks for the kind words, I really appreciate it, but I can’t carry on with this problematic project. I’ll simply take into account the mistakes and interesting ideas and put it to rest, while I work on the New Year’s game.


Привет, обновление немного запоздало, но включает в себя следующее:

  • Уменьшено количество здоровья врагов (до 10)
  • Добавлена ​​система брони (она теперь не бесполезна, а даёт некоторую защиту)
  • Добавлены новые уровни с новыми ловушками
  • Добавлены новые враг и босс
  • вес теперь изменяет параметры атаки и защиты

Резервные ссылки обновлены, и новая версия добавлена ​​на itch.io

у меня есть важное уведомление, данный проект мной признан не дееспособным (в виду сложности системы боя в котором нужно учитывать параметры защиты и атаки ОБОИХ сторон, дизбаланс инвентаря и его баганутость (не понимаю по какой причине, но иногда всё идёт нормально, а иногда ему становиться “скучно”, он делает сальто и ломает шею), баги со здоровьем игрока), этот проект замораживается, но не волнуйтесь, как и в случае с прошлой игрой (travel_game3) арты переходят просто к следующему проекту, если они подойдут по смыслу (в какой то степени это даже хорошо, бюджеты останется такими же а контента станет больше)

спасибо за добрые слова, я действительно это ценю, но я не могу тянуть этот проблемный проект, я просто учту ошибки, интересные идеи и отправлю его на покой, а сам буду заниматься новогодней игрой

3 Likes


I’m truly very sorry, and as a token of that, I’ll leave these artworks here. I understand that this doesn’t excuse me in any way. The only thing I can do is try harder next time and meet the deadlines.

Don’t worry about the artists; they’re not involved in the project in any way other than as art producers (they completed the order, they received their money).


я правда очень извиняюсь, в знак этого я оставлю здесь эти арты, я понимаю что это не как меня не оправдывает, единственное что я могу, это стараться лучше в следующей раз и успивать по срокам

за художников не волнуйтесь, они кроме как производители артов никак не задействованы в проекте (они выполнили заказ, они получили свои деньги)

1 Like

Got to the end of this version on my first try, more defense helps a lot, sad there werent more weight stages for the character and that this is the end but i will be curious for your next project.
The inventory system does break, specially when i get to the max amount of items, i use them and try to refill those slots but nothing goes there, might be easier to start from scratch.

2 Likes